Nova entrega del cicle Women don’t Wait
Per a encarar el procés de gestació del seu nou àlbum –el quart en cinc anys–, la cantautora de Vic Joana Serrat ha viatjat a la ciutat de Dripping Springs, Texas, per a treballar amb Israel Nash com a productor a Plum Creek Sound, el ranxo-estudi propietat del cantautor de Missouri. En aquestes sessions de gravació, Serrat reuneix un excel·lent grup de músics de talent i trajectòria contrastats, habituals en discs i directes d’artistes com Midlake, BNQT, John Grant, Elle King i el mateix Nash: els germans Joey i Aaron McClellan, Eric Swanson i Josh Fleischmann. Com a col·laboradors també hi han participat Dave Simonett (líder de Trampled By Turtles) i Dennis Love (pedal steel guitar a Futurebirds). L’enginyer Ted Young (guanyador d’un Grammy amb The Rolling Stones) s’ha encarregat de la gravació i de les mescles.
Serrat se serveix novament dels preceptes del folk per a continuar elaborant un llenguatge propi. Si temps enrere va tenyir les seves composicions amb pinzellades Pop (Dear Great Canyon, 2014) i posteriorment va envernissar les seves cançons amb ambients Dream-Gaze (Cross The Verge, 2016), ara desenvolupa i enforteix el seu vessant més americà en aquest Dripping Springs (Great Canyon Records).
Estam davant el millor àlbum de l’artista, el més complert, el més rodó. Un treball en el qual les virtuts de la catalana es veuen augmentades de manera exponencial: la composició i interpretació, la seva personalitat i aquesta aura intangible i captivadora que desprèn. Un treball que versa sobre els comiats, impregnat d’una nostàlgia optimista, una malenconia que no aïlla, ni tanca l’esperit. Una manifestació de llibertat en l’aposta vital per l’objectiu de fer realitat els somnis.
Joana Serrat ha actuat el darrer any al Primavera Sound (Barcelona), al South By Southwest (Austin, Texas) i a l’AmericanaFest (Nashville, Tennessee) i ha girat per tot Europa obrint per als grups nord-americans The Jayhawks, The Handsome Family i Courtney Marie Andrews.