Tobias Koch:
Descobrir els secrets del so amb una joia insaciable, recollir els indicis i les traces riques i variades d’aquest univers sonor: vet aquí el credo d’un pianista alemany com és Tobias Koch.
Un dels músics més destacats de la seva generació està fascinat pel món dels instruments de teclat, per la seva riquesa i història.
Tobias domina el clavecí, el clavicordi, el piano, l’orgue, el piano romàntic, entre d’altres. Interpreta aquests instruments de forma no convencional, amb un discurs intens que connecta amb la seva set de coneixements.
Tobias sempre cerca l’instrument més adequat per al discurs musical. Apassionat de la musicologia, és un músic polifacètic que varia l’instrument al so.
S’ha beneficiat dels consells i impulsos artístics de David Levine, Roberto Szidon, Jos van Immerseel et Malcolm Bilson.
Tobias Koch és convidat a festivals de molt de renom, com el Festival de Verbier (Suïssa), el Festival Chopin de Varsòvia, el Rheingau Festival de Música i el Festival de Música Antiga a Herne, entre d'altres. Ha gravat més de 25 CD i més de 150 produccions de ràdio i televisió, així com moltes publicacions que complementen la seva activitat musical.
Manté contactes professionals i col•labora amb fabricants i restauradors de museus d’instruments històrics tals com el Museum für Kunst und Gewerbe d’Hamburg i el Museum für Musikinstrumente de Leipzig.
És professor de piano a l’Escola de Música de Düsseldorf i és reconegut com un dels gran intèrprets de Schumann
Tobias Koch:
3 masurques, op. 59 (1845)
Núm. 1, en la menor. Moderato
Núm. 2, en la bemoll major. Allegretto
Núm. 3, en fa sostingut menor. Vivace
Preludis, op. 28 (1831-1839)
Núm.1, en do major. Agitato
Núm.6, en si menor. Lento assai
Núm.7, en la major. Andantino
Núm. 8, en fa sostingut menor. Molto agitato
Impromptu núm. 2, op. 36, en fa sostingut major. Andantino (1839)
3 nocturns, op. 15 (abans de 1833)
Núm. 3, en sol menor. Lento
Estudis, op. 25 (abans de 1837)
Núm. 7, en mi menor. Vivace - più lento
***
5 masurques, op. 7 (1830-1831)
Núm. 1, en si bemoll major. Vivace
Núm. 2, en la menor. Vivo ma non troppo
Núm. 3, en fa menor
Núm. 4 , en la bemoll major. Presto ma non troppo
Núm. 5, en do major. Vivo
Preludis, op. 28
Núm.14, en mi bemoll menor. Allegro
Núm.15, en re bemoll major. Sostenuto
Barcarola, op. 57, en re bemoll major (1844). Andante
Polonesa, op. 26, núm.1, en re bemoll major (1831-36). Allegro appassionato
Fantasia-impromptu, op. posth., WN 46, en re bemoll major (ca. 1834). Allegro agitato
Pianino Pleyel fabricat el 1838 i restaurat per Olivier Fadini
Obres del període romàntic del s. XIX