La proposta “Cementiri Llull” parteix d’un projecte artístic i educatiu en el qual es combinen la creació artística i l’educació en arts. Reivindicam el cementeri com a potencial espai educatiu, un lloc per a la memòria i el respecte, un entorn de reflexió pacient, un àmbit artístic excepcional, i una possibilitat per a la reivindicació patrimonial. En aquesta proposta, la figura de Ramon Llull esdevé icona representativa de Mallorca, però també universal, ja que la literatura i els sabers lul·lians són font de constant actualització a nivell global.
La intenció és crear una cartografia de la imatge que tenim dels cementeris de Mallorca amb les fotografies que ens han arribat, en diàleg amb les obres d’art del muntatge.
Volem recrear el ritme del cementeri, amb les pautes compassades dels elements significatius als espais de l’òbit. La proposta “Cementiri Llull” incorpora conferències, debats, visites comentades, accions participatives i difusió interactiva en línia.
L’EXPOSICIÓ “CEMENTIRI LLULL”
CONSTA DE TRES ÀMBITS
COMPLEMENTARIS:
a) Acció artística:
Obres que defensen la idea del cementeri com un espai artístic, de respecte, de memòria i de record. Fotografies i pintures basades en texts de Ramon Llull.
b) Altar Llull:
Una instal·lació que hem denominat Altar Llull en homenatge als pensaments educatius i les poètiques de la mort de l’òrbita lul·liana.
c) Acció participativa:
Fotografies aportades per persones i col·lectius vinculats a la Universitat de les Illes Balears, i també de ciutadania de Mallorca. Incorporam intervencions, debats i activitats participatives tant presencials com a Internet, mitjançant la implicació en xarxes socials i resta de plataformes interactives.
“Cementiri Llull” forma part d’una investigació universitària compartida entre la Universitat de les Illes Balears i la Universitat de València, arran d’una estada de Ricard Huerta com a investigador invitat a la UIB.
Entitats que hi participen i col·laboren:
Casal Solleric (Ajuntament de Palma)
Universitat de les Illes Balears UIB
Departament de Didàctiques, Facultat d’Educació, UIB
Creari Grup de Recerca en Pedagogies Culturals de la Universitat de València (GIUV/2013/103)